Klienci biznesowi


RachunkiKredytyKarty płatniczeRozliczenia dewizoweBank internetowy - IBUsługi mobilneTaryfa opłat i prowizji
Rachunki rozliczeniowe

Rachunki te prowadzone są dla wszystkich podmiotów gospodarczych i instytucjonalnych.

Służą one do bieżącego gromadzenia środków pieniężnych oraz sprawnego przeprowadzania rozliczeń między kontrahentami i instytucjami administracji, skarbowymi itp.

Rozliczenia te dokonywane są drogą elektroniczną, a czas realizacji zleceń nie przekracza jednej doby. Obsługa rachunków przez Bank zapewnia klientom stałą kontrolę nad jej finansami.

Bank umożliwia swoim klientom korzystanie z usługi „ na hasło” pozwalającej sprawdzać drogą telefoniczną stan swojego rachunku.

Bank wykonuje tzw. „polecenia zapłaty” oraz „zlecenia stałe”.

Kapitalizacja odsetek od środków na rachunkach bieżących dokonywana jest w okresach kwartalnych.

Rachunki lokat terminowych

Rachunki te prowadzone są dla podmiotów gospodarczych i instytucjonalnych.

Służą one do lokowania czasowo wolnych środków pieniężnych na określony czas przysparzając ich posiadaczom dodatkowych dochodów w postaci wyższego oprocentowania.

Bank oferuje szeroki wachlarz lokat terminowych:

  • lokaty krótkoterminowe – 7 -mio i 14 -to dniowe
  • lokaty średnio i długoterminowe – na okres od 1-go do 24-ch miesięcy.

Oprocentowanie lokat wyższych kwotowo może być negocjowane.

Stosowana jest zmienna lub stała stopa procentowa, a odsetki dopisywane są po upływie zadeklarowanego okresu.

  • krótkoterminowe do 1 rok
  • średnioterminowe do 3 lat
  • długoterminowe powyżej 3 lat

Kredyty krótkoterminowe udzielane są przede wszystkim na finansowanie bieżącej działalności gospodarczej, w tym – rolniczej.
Kredyty te udzielane są zarówno w rachunku kredytowym jak i w rachunku bieżącym tzw. linia kredytowa.
Szczególnie korzystną formą jest linia kredytowa, która pozwala na regulowanie stanu zadłużenia w miarę wpływu środków na rachunek.

Kredyty średnio i długoterminowe najczęściej finansują nakłady o charakterze inwestycyjnym.
Oprocentowanie kredytów może być stałe ( w przypadku kredytów krótkoterminowych) lub zmienne.

Informacje zostaną wkrótce uzupełnione.

Oferta Banku w zakresie pośrednictwa w rozliczeniach dewizowych/walutowych/skierowana jest zarówno do osób fizycznych jak i podmiotów gospodarczych.

Bank wykonuje polecenia wypłaty w obrocie dewizowym – otrzymane lub skierowane do banku zagranicznego oraz przelewy transgraniczne do wysokości 50.000 EURO.

I-Bank to nowoczesny system umożliwiający zdalne i bezpieczne korzystanie z usług bankowych.
W ofercie systemu Banku Internetowego znajdują się:

  • CB – corporate banking – usługi bankowe dla firm, grupowa praca z dokumentem
  • ASI – automatyczne centrum informacyjne – wysyłanie komunikatów SMS
  • DTK – doładowanie kont telefonów komórkowych w systemie PRE-PAID.

 

CB – corporate banking

Nowoczesny system dostarczania usług bankowych dla firm, urzędów gdzie występuje grupowa praca nad dokumentem. Jest przystosowany do obsługi paczek zawierających tysiące przelewów.

Funkcje systemu:

  • Wyświetlanie bieżącego salda na rachunkach klienta.
  • Wyświetlanie historii obrotów na rachunkach klienta.
  • Obsługa zleceń oczekujących i odrzuconych.
  • Wystawianie poleceń przelewu z natychmiastową lub opóźnioną datą realizacji.
  • Kontrola limitu dostępnych środków bezpośrednio przy wystawianiu przelewu.
  • Wystawianie poleceń przelewu do ZUS i do urzędów skarbowych.
  • Prowadzenie książki adresowej kontrahentów.
  • Prowadzenie kartoteki wzorców przelewów.
  • Szybkie wystawianie poleceń przelewu za pomocą książki adresowej i za pomocą listy wzorców.
  • Obsługa lokat.
  • Zlecenia stałe w pełnym zakresie.

Cechy systemu:

  • Praca grupowa na dokumentem (wprowadzanie, zatwierdzanie, podpisywanie i wysyłanie przelewów do banku może być rozdzielone na kilku pracowników).
  • Obsługa karty wzorów podpisów w różnych układach ( można zdefiniować indywidualną kartę wzorów podpisów dla każdego rachunku oddzielnie i uzależnić ją od kwoty na przelewie).
  • Automatyczna kontrola realizacji każdego przelewu.
  • Możliwości wystawiania przelewów z opóźnioną datą realizacji.

 

ASI – automatyczny system informacyjny

Automatyczny System informacyjny umożliwia przesyłanie do klientów banku informacji o aktualnym saldzie na rachunku w postaci komunikatów SMS. Komunikaty mogą być wysyłane wg harmonogramu ustalonego indywidualnie dla każdego klienta. Możliwe są warianty:

  • raz dziennie o określonej godzinie,
  • raz dziennie o określonej godzinie w dni robocze,
  • raz dziennie ale tylko jeśli wystąpiła zmiana salda,
  • po każdej zmianie salda.

System wysyła także informację o saldzie jako odpowiedź na SMS klienta.
Komunikaty SMS są wysyłane przy pomocy telefonu komórkowego ( lub modemu GPRS ) podłączonego do serwera komunikacyjnego.

Klienci Banku Spółdzielczego w Pszczółkach mają możliwość skorzystania z usług bankowych w mobilnym wydaniu. Do tej pory udało nam się wprowadzić do swej oferty takie produkty jak aplikacje mobilne SGB Mobile Nasz Bank oraz usługi płatności: BLIK, GOOGLE PAY, APPLE PAY oraz GARMIN PAY. A w kolejce czekają kolejne rozwązania, dzięki, którym Bank Spółdzielczy w Pszczółkach udostępnia swoim klientom coraz szerszy wachlarz usług bankowych na smartfon czy też smartwatch.

Kliknij poniżej w odpowiednią zakładkę, aby dowiedzieć się więcej:

SGB Mobile

Pobierz aplikację SGB Mobile

W zależności od tego, z jakiego smartfona korzystasz, wybierz odpowiedni sklep i pobierz aplikację:

    

Co nowego w SGB Mobile

Od 1 lipca

Autopay w SGB Mobile! Stanie w kolejce do bramki na autostradzie to nie jest Twoje ulubione zajęcie? Uruchom usługę automatycznych przejazdów przez autostrady w SGB Mobile i sam decyduj kiedy się zatrzymasz. Promocja – zapłać mniej za przejazdy!

Dowiedz się więcej o usłudze i poznaj szczegóły promocji

Od 25 maja

Pojawiła się nowa funkcjonalność – Active. To usługa dla użytkowników urządzeń marki Garmin. Dzięki połączeniu aplikacji SGB Mobile z Garmin Connect, możesz sprawdzić w naszej aplikacji swoje dane dotyczące aktywności sportowej oraz kondycji – kroki, przebyty dystans, intensywny trening, spalone kalorie, tętno, saturację, sen. Już wkrótce pojawią się w niej wyzwania dla aktywnych.

Dowiedz się więcej o usłudze i poznaj szczegóły wyzwania

Z SGB Mobile:

masz dostęp do rachunku kiedy chcesz

W aplikacji sprawdzisz stan konta (dla Twoich rachunków osobistych, oszczędnościowych, walutowych oraz wszystkich kart), historię wydatków i wpływów oraz szczegółowe informacje o koncie.

realizujesz przelewy w dowolnym momencie

Łatwo i bezpiecznie zrealizujesz przelew – za pomocą smartfona lub tabletu. Nie odkładaj płatności na później – parę kliknięć i masz je z głowy.

korzystasz z portfeli cyfrowych i BLIKA

W SGB Mobile szybko aktywujesz usługę BLIK oraz dodasz swoją kartę do portfela cyfrowego Google Pay lub Apple Pay. Płać mobilnie tak jak Ci najwygodniej. W aplikacji masz kontrolę nad swoimi kartami, możesz je zablokować w portfelach cyfrowych na wszystkich urządzeniach mobilnych. To bezpieczeństwo i wygoda w jednym.

zarządzasz subskrypcjami

W jednym miejscu sprawdzisz, w jakich sklepach internetowych zarejestrowana jest Twoja karta płatnicza SGB oraz zablokujesz pobieranie z niej środków przez sklep internetowy. To również śledzenie do jakich abonamentów subskrypcyjnych dodałeś kartę oraz możliwość zablokowania w prosty sposób kolejnej płatności.

zmieniasz limity

Dzienne limity transakcji są dodatkowym zabezpieczeniem Twoich pieniędzy, jednak zdarzają się jednorazowe większe zakupy. Teraz możesz w łatwy i bezpieczny sposób zwiększyć lub zmniejszyć limit za pomocą aplikacji – już nie musisz iść do banku!

aplikacja Nasz Bank

poniżej film zawierający krótką charakterystykę aplikacji Nasz Bank

BLIK

BLIK stał się jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie. Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze. Wystarczy, jako sposób płatności za zakupy w internecie wybrać BLIK, wpisać na stronie sklepu sześciocyfrowy kod wygenerowany w swojej aplikacji mobilnej, następnie zatwierdzić go PINem. Polacy zrealizowali w 2018 roku ponad 91 mln transakcji BLIKIEM. Łączna wartość transakcji zrealizowanych w 2018 roku przekroczyła 12 mld złotych; dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł.

Co to jest BLIK?
BLIK to sposób płatności mobilnych.

Co umożliwia BLIK?
BLIK umożliwia: dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych wypłatę gotówki w bankomatach oznaczonych logo BLIK.

Kto może korzystać z BLIKA?
Z BLIKA mogą korzystać wszyscy posiadacze aplikacji banków, które udostępniają BLIKA, w tym Banków Spółdzielczych SGB.

Jak zacząć korzystać z BLIKA?
Należy pobrać na telefon aplikację Portfel SGB. Następnie udać się do Banku Spółdzielczego w Pszczółkach i zgłosić chęć korzystania z BLIKA.

Na jakich telefonach działa BLIK?
BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).

Czy BLIK jest bezpieczny?
Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych. Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.

Poniżej przedstawiamy linki do filmów instruktażowych:

GOOGLE PAY

Prosty i komfortowy sposób płatności w sklepach stacjonarnych i internecie przy użyciu smartfona. Google Pay zapewnia wszystko, czego potrzebujesz do przeprowadzenia transakcji. Gwarantuje bezpieczeństwo Twoich danych. Płatności online są tak szybkie jak kliknięcie.

Korzyści z płatności Google Pay

Z Google Pay masz dostęp do korzyści i nagród identycznych jak w przypadku kart plastikowych. Tu nic się nie zmieni! W jednym urządzeniu masz przy sobie karty pokładowe, bilety, karty lojalnościowe i podarunkowe. Możesz śledzić swoje wszystkie zakupy, dostajesz spersonalizowane sugestie.

WAŻNE! Gdy płacisz w sklepach, Google Pay nie udostępnia faktycznego numeru Twojej karty. Twoje dane są bezpieczne!

Dowiedz się więcej na www.sgb.pl/googlepay

Poniżej przedstawiamy linki do filmów instruktażowych:

APPLE PAY

Płacąc za pomocą Apple Pay korzystasz ze wszystkich zalet kart płatniczych SGB. Płacenie w sklepach, aplikacjach i internecie jeszcze nigdy nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne.

Korzyści z płatności Apple Pay
Płacąc za pomocą Apple Pay oraz iPhone’a, Apple Watch, iPada lub Maca, korzystasz ze wszystkich przywilejów kart SGB. Płacenie z Apple Pay jest proste i bezpieczne ponieważ dane Twojej karty nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji.

Jak używać Apple Pay
Apple Pay to łatwiejszy i bezpieczniejszy sposób płacenia w sklepach, aplikacjach i internecie. Możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień. Apple Pay to także bezpieczniejsza i szybsza metoda płatności w sieci i aplikacjach, która nie wymaga zakładania kont ani wypełniania długich formularzy.

Płatności Apple Pay w 3 krokach

  1. Wybierz aplikację Wallet.
  2. Dodaj swoją kartę z aktywną funkcją zbliżeniową.
    Zapoznaj się z Regulaminem korzystania z kart płatniczych SGB.
  3. Płać smartfonem lub smartwatchem.

Poniżej przedstawiamy linki do filmów instruktażowych:

Garmin Pay

Płacąc za pomocą Garmin Pay korzystasz ze wszystkich zalet kart płatniczych SGB. Płacenie w sklepach, aplikacjach i internecie jeszcze nigdy nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne.

Korzyści z płatności Garmin Pay
Usługa Garmin Pay to rozwiązanie transakcji zbliżeniowych opracowane z myślą o osobach będących w ciągłym ruchu. Niezależnie od tego, czy chcesz wypić filiżankę kawy po porannym biegu czy przekąsić coś podczas przejażdżki, usługa Garmin Pay umożliwia szybkie i proste dokonywanie zakupów przy użyciu wyłącznie zegarka. Nie masz portfela? Nie masz telefonu? Nie ma problemu. Płacenie z Garmin Pay jest proste i bezpieczne ponieważ dane Twojej karty nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji.

Prywatność i zabezpieczenia
Firma Garmin bardzo poważnie traktuje bezpieczeństwo informacji o płatności. To dlatego usługa Garmin Pay chroni dane użytkownika, wykorzystując przypisane do danego zegarka numery kart i kody transakcji za każdym razem, gdy użytkownik dokonuje płatności. Numer posiadanej karty nie jest przechowywany w urządzeniu ani na naszych serwerach. Nie zostaje również przekazany sprzedawcy podczas dokonywania płatności. Możesz dzięki temu płacić bez obaw.

Szybka i łatwa obsługa
Wystarczy kilka szybkich dotknięć, aby uzyskać dostęp do usługi Garmin Pay z poziomu zgodnego zegarka firmy Garmin. Podaj hasło, wybierz odpowiednią kartę kredytową ze swojego wirtualnego portfela, a następnie przytrzymaj nadgarstek w pobliżu czytnika kart — to wszystko. Nie trzeba korzystać z telefonu, karty czy pieniędzy.

Zasięg działania
Gdzie mogę korzystać z usługi Garmin Pay? Niemal we wszystkich miejscach, w których można dokonywać płatności zbliżeniowych. Sprawdzaj listę uczestniczących sklepów, zgodnych banków i kart kredytowych. Ich liczba cały czas się zwiększa.

Płatności Garmin Pay
Wybierz aplikację Garmin Connect Mobile.

Dodaj swoją kartę z aktywną funkcją zbliżeniową.
Zapoznaj się z Regulaminem korzystania z kart płatniczych SGB.

Płać zegarkiem.
Przytrzymaj przycisk akcji aby uruchomić menu sterowania.
Podczas otwierania portfela po raz pierwszy, zostaniesz poproszony o podanie hasła utworzonego podczas instalacji.
Jeśli do portfela Garmin Pay dodano wiele kart płatniczych, wybierz, aby zmienić kartę na inną.
Wybierz kartę i w ciągu 60 sekund zbliż zegarek do terminala.
Zegarek zacznie wibrować i zostanie w nim wyświetlony symbol ok.
Płatność została zrealizowana.
Poniżej przedstawiamy linki do filmu instruktażowego: