Rolnicy


RachunkiKredytyKarty płatniczeRozliczenia dewizoweBank internetowy - IBUsługi mobilneTaryfa opłat i prowizji
Rachunki rozliczeniowe

Rachunki te prowadzone są dla wszystkich podmiotów gospodarczych i instytucjonalnych.

Służą one do bieżącego gromadzenia środków pieniężnych oraz sprawnego przeprowadzania rozliczeń między kontrahentami i instytucjami administracji, skarbowymi itp.

Rozliczenia te dokonywane są drogą elektroniczną, a czas realizacji zleceń nie przekracza jednej doby. Obsługa rachunków przez Bank zapewnia klientom stałą kontrolę nad jej finansami.

Bank umożliwia swoim klientom korzystanie z usługi „ na hasło” pozwalającej sprawdzać drogą telefoniczną stan swojego rachunku.

Bank wykonuje tzw. „polecenia zapłaty” oraz „zlecenia stałe”.

Kapitalizacja odsetek od środków na rachunkach bieżących dokonywana jest w okresach kwartalnych.

Rachunki lokat terminowych

Rachunki te prowadzone są dla podmiotów gospodarczych i instytucjonalnych.

Służą one do lokowania czasowo wolnych środków pieniężnych na określony czas przysparzając ich posiadaczom dodatkowych dochodów w postaci wyższego oprocentowania.

Bank oferuje szeroki wachlarz lokat terminowych:

  • lokaty krótkoterminowe – 7 -mio i 14 -to dniowe
  • lokaty średnio i długoterminowe – na okres od 1-go do 24-ch miesięcy.

Oprocentowanie lokat wyższych kwotowo może być negocjowane.

Stosowana jest zmienna lub stała stopa procentowa, a odsetki dopisywane są po upływie zadeklarowanego okresu.

Kredyt „Dobry Plon''
  • przeznaczony na zakup środków do produkcji rolniczej,
  • wysokość kredytu – 1.200 zł na 1 ha użytków rolnych,
  • okres kredytowania – 1 rok,
  • rozliczenie z wykorzystania kredytu na podstawie faktur VAT.
Agrokredyt

Przeznaczony jest na finansowanie bieżących potrzeb związanych z prowadzoną działalnością rolniczą rozumianą jako działalność wytwórcza w rolnictwie w zakresie upraw rolnych oraz chowu i hodowli zwierząt, ogrodnictwa, warzywnictwa, a także wynajmowanie przez rolników kwater, sprzedaży posiłków domowych i świadczenia w gospodarstwach rolnych innych usług związanych z pobytem turystów.

  • kwota kredytu jest uzależniona od wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego, którego minimalna wielkość wynosi 4 ha. Maksymalna kwota kredytu to 50% wartości gruntów rolnych, jednak nie więcej niż 500.000 zł,
  • okres kredytowania do 60 miesięcy,
  • kredyt ma charakter odnawialny tzn. każda spłata części kredytu z wpływów na rachunek bieżący Kredytobiorcy w BS daje możliwość ponownego jej wykorzystania wraz z pozostałą częścią tego kredytu,
  • zabezpieczenie: hipoteka na nieruchomości rolnej,
  • spłata kredytu następuje w terminach ustalonych w umowie o kredyt,
  • oprocentowanie kredytu jest zmienne ustalane w oparciu o stawkę WIBOR powiększoną o marżę BS,
  • uproszczona procedura rozpatrywania wniosku.
Kredyty „Unijne''

Na potrzeby klientów starających się o unijne środki strukturalne przygotowany został specjalny produkt „Kredyt unijny SGB” pozwalający dofinansować nawet do 100% przedsięwzięcia (nie jest to więc typowy kredyt pomostowy, którym finansuje się wyłącznie część przedsięwzięcia podlegającą dotacji). Kredyt ten jest oparty na zasadach obowiązujących przy przyznawaniu kredytu najlepszym klientom banku tj.: korzystnych prowizji i oprocentowania zróżnicowanego w zależności od okresu kredytowania, możliwości karencji w spłacie kapitału i terminów spłaty dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta i jego projektu.

Informacje zostaną wkrótce uzupełnione.

Oferta Banku w zakresie pośrednictwa w rozliczeniach dewizowych/walutowych/skierowana jest zarówno do osób fizycznych jak i podmiotów gospodarczych.

Bank wykonuje polecenia wypłaty w obrocie dewizowym – otrzymane lub skierowane do banku zagranicznego oraz przelewy transgraniczne do wysokości 50.000 EURO.

I-Bank to nowoczesny system umożliwiający zdalne i bezpieczne korzystanie z usług bankowych.
W ofercie systemu Banku Internetowego znajdują się:

  • IB – bank internetowy – usługi bankowe dostępne przez internet
  • ASI – automatyczne centrum informacyjne – wysyłanie komunikatów SMS
  • DTK – doładowanie kont telefonów komórkowych w systemie PRE-PAID.

 

IB – bank internetowy

Nowoczesny system umożliwiający bezpieczne korzystanie z usług bankowych za pośrednictwem internetu przy wykorzystaniu standardowej przeglądarki internetowej i systemu java. Jest łatwy i przyjemny w obsłudze, umożliwia szybkie wprowadzanie przelewów. Wszystkie zlecenia są podpisane prywatnym kluczem cyfrowym klienta.

Funkcje systemu:

  • Wyświetlanie bieżącego salda na rachunkach klienta.
  • Wyświetlanie historii obrotów na rachunkach klienta.
  • Obsługa zleceń oczekujących i odrzuconych.
  • Wystawianie poleceń przelewu z natychmiastową lub opóźnioną datą realizacji.
  • Kontrola limitu dostępnych środków bezpośrednio przy wystawianiu przelewu.
  • Wystawianie poleceń przelewu do ZUS i do urzędów skarbowych.
  • Prowadzenie książki adresowej kontrahentów.
  • Prowadzenie kartoteki wzorców przelewów.
  • Szybkie wystawianie poleceń przelewu za pomocą książki adresowej i za pomocą listy wzorców.
  • Obsługa lokat.
  • Zlecenia stałe w pełnym zakresie.

 

ASI – automatyczny system informacyjny

Automatyczny System informacyjny umożliwia przesyłanie do klientów banku informacji o aktualnym saldzie na rachunku w postaci komunikatów SMS. Komunikaty mogą być wysyłane wg harmonogramu ustalonego indywidualnie dla każdego klienta. Możliwe są warianty:

  • raz dziennie o określonej godzinie,
  • raz dziennie o określonej godzinie w dni robocze,
  • raz dziennie ale tylko jeśli wystąpiła zmiana salda,
  • po każdej zmianie salda.

System wysyła także informację o saldzie jako odpowiedź na SMS klienta.
Komunikaty SMS są wysyłane przy pomocy telefonu komórkowego ( lub modemu GPRS ) podłączonego do serwera komunikacyjnego.

Klienci Banku Spółdzielczego w Pszczółkach mają możliwość skorzystania z usług bankowych w mobilnym wydaniu. Do tej pory udało nam się wprowadzić do swej oferty takie produkty jak aplikacja mobilna Portfel SGB oraz usługi płatności: BLIK, GOOGLE PAY, APPLE PAY oraz GARMIN PAY. A w kolejce czekają kolejne rozwązania, dzięki, którym Bank Spółdzielczy w Pszczółkach udostępnia swoim klientom coraz szerszy wachlarz usług bankowych na smartfon czy też smartwatch.

Kliknij poniżej w odpowiednią zakładkę, aby dowiedzieć się więcej:

Portfel SGB

Dzięki aplikacji Portfel SGB masz możliwość sprawdzenia środków dostępnych dla karty płatniczej wydanej w ramach Spółdzielczej Grupy Bankowej, podglądu historii transakcji dokonanych kartą, a przypadku posiadania karty mobilnej – dokonywania szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą Twojego telefonu.

Funkcjonalności aplikacji Portfel SGB:

  • możliwość dodania w aplikacji każdej karty płatniczej wydanej Banku należącym do Spółdzielczej Grupy Bankowej,
  • możliwość sprawdzenia środków dostępnych dla karty,
  • podgląd historii transakcji dokonanych kartą,
  • szybkie płatności telefonem (w przypadku posiadania karty mobilnej),
  • możliwość zmiany kodu dostępu do aplikacji,
  • podgląd szczegółów karty kredytowej (limit kredytowy, minimalna kwota do spłaty, termin spłaty kwoty minimalnej itp.), jeśli użytkownik aplikacji nie posiada takich informacji w ramach usługi bankowości elektronicznej,
  • włączanie/wyłączanie płatności automatycznych do karty mobilnej,
  • informacja o liczbie transakcji możliwych do dokonania kartą mobilną bez dostępu do Internetu,
  • możliwość ręcznej aktualizacji kluczy niezbędnych do dokonania transakcji.

Wymagania formalne:

  • posiadanie w Banku należącym do Spółdzielczej Grupy Bankowej co najmniej jednej karty wydanej na podstawie umowy,
  • aktywacja aplikacji Portfel SGB w telefonie,
  • akceptacja Warunków korzystania z Portfela SGB (treść dostępna jest na stronie internetowej www.sgb.pl oraz w Bankach należących do Spółdzielczej Grupy Bankowej),
  • akceptacja Umowy licencyjnej w przypadku dodawania karty mobilnej (treść dostępna jest na stronie internetowej https://www.sgb.pl/oferta/dla-ciebie/karta-mobilna-visa/ oraz w Bankach należących do Spółdzielczej Grupy Bankowej oferujących kartę mobilną).

Wymagania techniczne:

  • system Android w wersji minimum 4.4,
  • dostęp do Internetu w momencie aktywacji aplikacji Portfel SGB.
BLIK

BLIK stał się jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie. Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze. Wystarczy, jako sposób płatności za zakupy w internecie wybrać BLIK, wpisać na stronie sklepu sześciocyfrowy kod wygenerowany w swojej aplikacji mobilnej, następnie zatwierdzić go PINem. Polacy zrealizowali w 2018 roku ponad 91 mln transakcji BLIKIEM. Łączna wartość transakcji zrealizowanych w 2018 roku przekroczyła 12 mld złotych; dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł.

Co to jest BLIK?
BLIK to sposób płatności mobilnych.

Co umożliwia BLIK?
BLIK umożliwia: dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych wypłatę gotówki w bankomatach oznaczonych logo BLIK.

Kto może korzystać z BLIKA?
Z BLIKA mogą korzystać wszyscy posiadacze aplikacji banków, które udostępniają BLIKA, w tym Banków Spółdzielczych SGB.

Jak zacząć korzystać z BLIKA?
Należy pobrać na telefon aplikację Portfel SGB. Następnie udać się do Banku Spółdzielczego w Pszczółkach i zgłosić chęć korzystania z BLIKA.

Na jakich telefonach działa BLIK?
BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).

Czy BLIK jest bezpieczny?
Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych. Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.

Poniżej przedstawiamy linki do filmów instruktażowych:

GOOGLE PAY

Prosty i komfortowy sposób płatności w sklepach stacjonarnych i internecie przy użyciu smartfona. Google Pay zapewnia wszystko, czego potrzebujesz do przeprowadzenia transakcji. Gwarantuje bezpieczeństwo Twoich danych. Płatności online są tak szybkie jak kliknięcie.

Korzyści z płatności Google Pay

Z Google Pay masz dostęp do korzyści i nagród identycznych jak w przypadku kart plastikowych. Tu nic się nie zmieni! W jednym urządzeniu masz przy sobie karty pokładowe, bilety, karty lojalnościowe i podarunkowe. Możesz śledzić swoje wszystkie zakupy, dostajesz spersonalizowane sugestie.

WAŻNE! Gdy płacisz w sklepach, Google Pay nie udostępnia faktycznego numeru Twojej karty. Twoje dane są bezpieczne!

Dowiedz się więcej na www.sgb.pl/googlepay

Poniżej przedstawiamy linki do filmów instruktażowych:

APPLE PAY

Płacąc za pomocą Apple Pay korzystasz ze wszystkich zalet kart płatniczych SGB. Płacenie w sklepach, aplikacjach i internecie jeszcze nigdy nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne.

Korzyści z płatności Apple Pay
Płacąc za pomocą Apple Pay oraz iPhone’a, Apple Watch, iPada lub Maca, korzystasz ze wszystkich przywilejów kart SGB. Płacenie z Apple Pay jest proste i bezpieczne ponieważ dane Twojej karty nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji.

Jak używać Apple Pay
Apple Pay to łatwiejszy i bezpieczniejszy sposób płacenia w sklepach, aplikacjach i internecie. Możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień. Apple Pay to także bezpieczniejsza i szybsza metoda płatności w sieci i aplikacjach, która nie wymaga zakładania kont ani wypełniania długich formularzy.

Płatności Apple Pay w 3 krokach

  1. Wybierz aplikację Wallet.
  2. Dodaj swoją kartę z aktywną funkcją zbliżeniową.
    Zapoznaj się z Regulaminem korzystania z kart płatniczych SGB.
  3. Płać smartfonem lub smartwatchem.

Poniżej przedstawiamy linki do filmów instruktażowych:

Garmin Pay

Płacąc za pomocą Garmin Pay korzystasz ze wszystkich zalet kart płatniczych SGB. Płacenie w sklepach, aplikacjach i internecie jeszcze nigdy nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne.

Korzyści z płatności Garmin Pay
Usługa Garmin Pay to rozwiązanie transakcji zbliżeniowych opracowane z myślą o osobach będących w ciągłym ruchu. Niezależnie od tego, czy chcesz wypić filiżankę kawy po porannym biegu czy przekąsić coś podczas przejażdżki, usługa Garmin Pay umożliwia szybkie i proste dokonywanie zakupów przy użyciu wyłącznie zegarka. Nie masz portfela? Nie masz telefonu? Nie ma problemu. Płacenie z Garmin Pay jest proste i bezpieczne ponieważ dane Twojej karty nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji.

Prywatność i zabezpieczenia
Firma Garmin bardzo poważnie traktuje bezpieczeństwo informacji o płatności. To dlatego usługa Garmin Pay chroni dane użytkownika, wykorzystując przypisane do danego zegarka numery kart i kody transakcji za każdym razem, gdy użytkownik dokonuje płatności. Numer posiadanej karty nie jest przechowywany w urządzeniu ani na naszych serwerach. Nie zostaje również przekazany sprzedawcy podczas dokonywania płatności. Możesz dzięki temu płacić bez obaw.

Szybka i łatwa obsługa
Wystarczy kilka szybkich dotknięć, aby uzyskać dostęp do usługi Garmin Pay z poziomu zgodnego zegarka firmy Garmin. Podaj hasło, wybierz odpowiednią kartę kredytową ze swojego wirtualnego portfela, a następnie przytrzymaj nadgarstek w pobliżu czytnika kart — to wszystko. Nie trzeba korzystać z telefonu, karty czy pieniędzy.

Zasięg działania
Gdzie mogę korzystać z usługi Garmin Pay? Niemal we wszystkich miejscach, w których można dokonywać płatności zbliżeniowych. Sprawdzaj listę uczestniczących sklepów, zgodnych banków i kart kredytowych. Ich liczba cały czas się zwiększa.

Płatności Garmin Pay
Wybierz aplikację Garmin Connect Mobile.

Dodaj swoją kartę z aktywną funkcją zbliżeniową.
Zapoznaj się z Regulaminem korzystania z kart płatniczych SGB.

Płać zegarkiem.
Przytrzymaj przycisk akcji aby uruchomić menu sterowania.
Podczas otwierania portfela po raz pierwszy, zostaniesz poproszony o podanie hasła utworzonego podczas instalacji.
Jeśli do portfela Garmin Pay dodano wiele kart płatniczych, wybierz, aby zmienić kartę na inną.
Wybierz kartę i w ciągu 60 sekund zbliż zegarek do terminala.
Zegarek zacznie wibrować i zostanie w nim wyświetlony symbol ok.
Płatność została zrealizowana.
Poniżej przedstawiamy linki do filmu instruktażowego: